Gyakran Ismétlődő Kérdések

A HOTELSTARS Nemzeti Szálloda Védjegy a nemzetközi hotelminősítő rendszer (Hotelstars Union) részeként egységes és objektív szempontok szerint minősíti a hazai szállodákat.
A Hotelstars Union célja a szállodai osztályba sorolási rendszerek harmonizálása, amely segíti a szállásajánlatok jobb összehasonlítását Európában és így hozzájárul a közös minőségi kritériumok alkalmazásához.
Jelenleg 16 országban, Ausztriában, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Görögországban, Hollandiában, Luxemburgban, Magyarországon, Máltán, Németországban, Svájcban, Svédországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában és Lichtensteinben.
A HOTELSTARS Szállodai Minősítő Rendszer összesen 270 feltételt vizsgál. Ezeket - többek között - a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki, így megfelelnek a mai kor igényeinek és a vendégek elvárásainak.
Nyilvánvaló, hogy csak azok a szállodák használhatják a csillagjelölést, amelyek egy megalapozott minősítési rendszer alapján - független szakértők által ellenőrizve - lettek hivatalosan minősítve és ezáltal szereztek jogot a csillaghasználatra. A HOTELSTARS rendszer használata nem kötelező a magyar szállodák számára, használhatják. Jelenleg a hazai hotelek kb. 40%-a vett részt Hotelstars minősítésen.
A csillagok segítenek eligazodni a szállodai kínálatban. A HOTELSTARS csillagok objektív módon mutatják meg, hogy mit kínál az adott szálloda a termékek és szolgáltatások terén. Az online szállásfoglalási rendszerekben (pl. Tripadvisor, booking.com) feltüntetett értékelések nem a hivatalos csillagbesorolását jelzik az egyes szállodáknál.
1* - turista
2* - standard
3* - komfort
4* - első osztályú
5* - luxus
Mindegyik kategória esetében létezik superior kategória is. Bővebben itt
Nincs. Ha mégis találkozunk hasonlóval, az csupán reklámfogásnak tekinthető.
A HOTELSTARS rendszer dinamikus, 5 évente megújul, hogy folyamatosan alkalmazkodjon a vendégek változó elvárásaihoz.
Igen, csak a szállodákra vonatkozik. Nem vonatkozik az üdülőházakra, az apartman házakra – amelyek nem szállodaszerű szolgáltatást kínálnak – a bungalow-kra, és a kempingekre.
Ebben az esetben forduljon közvetlenül a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz az alábbi elérhetőségek egyikén.