szakmai vélemények

Juhász Helga

igazgató Star Inn Hotel Budapest Centrum***

A Hotelstars rendszer bevezetése előtt minden szálloda saját maga határozta meg a csillagok szerinti besorolását, ebből adódóan óriási különbségek lehettek az azonos kategóriájú szállodák között. Most, hogy a szállodák azonos szempontok alapján kerülnek minősítésre, a vendégek biztosak lehetnek benne, hogy ha egy Hotelstars csillaggokkal rendelkező szállodát választanak, akkor a kategóriától elvárt minőséget kapják és így nem éri őket kellemetlen meglepetés.

Nádas Gábor

igazgató Thermal Hotel Visegrád ****superior

A Hotelstars védjegy a szállodák sokszínűségének útvesztőjében objektív segítséget nyújt a biztonságos választáshoz nemzetközileg egységes kritérium rendszer alapján. Ezáltal az előzetes vendégelvárások és a valós tapasztalatok teljes összhangba kerülhetnek. Kifejezetten előnyösnek tartom azon szállodák számára, akik nem tartoznak nagy nemzetközi szállodaláncok kötelékébe, de felvállalják a nemzetközi elvárásoknak való megfelelést.

Kaisinger András

igazgató Spirit Hotel Thermal Spa*****

A HOTELSTARS, Nemzeti Szállodai Védjegy minden piaci szereplő számára egyértelmű előnyöket biztosít. A vendég számára biztonságot jelent, hogy választása az általa preferált kategóriában egy nemzetközileg is elfogadott kritériumrendszer alapján minősített szállodára esett. Ugyan ezen okból a szállásközvetítéssel foglalkozó társaságok nyugodtan ajánlhatják vendégkörüknek a védjeggyel rendelkező szállodákat, mert ezekben a vendégelégedettség is magasabb. Ugyanakkor a hotelek tulajdonosainak, managementnek is visszajelzést, objektív tükröt biztosít a minősítési rendszer, megmutatja, hogy mely területekre kell még nagyobb figyelmet fordítani.

Karakasné Dr. Morvay Klára

Főiskolai docens, BGE-KVIK, Vendéglátás Intézeti tanszék

Több kutatás egybehangzóan igazolta, hogy a hazai és a nemzetközi szállóvendégek minőségtudatossága folyamatosan nő, és hajlandóak magasabb árat fizetni a jobb minőségért. A minősitett szállodákban a bevétel is magasabb.

A szállodák számára hosszútávú versenyelőnyt és magasabb jövedelmezőséget jelent, ha nem árengedményekkel, hanem a szolgáltatási színvonal emelésével teszik vonzóvá házaikat. Ehhez kiváló alap a Hotelstars kritériumrendszere, mely a vendégeknek hagyományosan jól felismerhető és értelmezhető csillag jelzést nyújt, a szállodák számára pedig folyamatosan frissülő iránymutatást ad a vendégigényeknek megfelelő fejlesztésekhez.

Lukács Attila

szakmai titkár Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége

A csillagok vezetik a vendéget az ajánlatok özönében. Objektív módon mutatják, mit várhat el a vendég a szállodától és mit kínál a szálloda a termékek és szolgáltatások terén. A csillagszám egy fix tájékozódási pont a szubjektív vélemények tengerében.

A Hotelstars rendszer az összes szállodatípusra alkalmazható, az azonos kategóriába tartozó szállodák nem tipizáltak, azaz a 270 kritérium teljesítésén túlmenően egyedi megjelenésű, egymástól eltérő, további szolgáltatásokat is nyújtanak, melyekről megfelelő tájékoztatást adnak honlapjukon