Cookie / Süti tájékoztató
A felhasználóbarát működés érdekében oldalainkon Cookie-kat használunk. Az Elfogadom gombra kattintással hozzájárul a Süti (ún. „Cookie”) Szabályzatban foglaltakhoz.
Részletek
Elfogadom

A minősítési rendszerről

2020. október. 13.

Mi az a Hotelstars?

A HOTELSTARS Nemzeti Szállodavédjegy a nemzetközi hotelminősítő rendszer (Hotelstars Union) részeként egységes és objektív szempontok szerint minősíti a hazai szállodákat.

 

Miért jött létre a Hotelstars Union?

A HOTELSTARS Union célja a szállodai osztályba sorolási rendszerek harmonizálása, amely segíti a szállásajánlatok jobb összehasonlítását Európában és így hozzájárul a közös minőségi kritériumok alkalmazásához.

 

Hány országban használják az egységes HOTELSTARS szállodaminősítési rendszert?

Jelenleg 17 országban, Ausztriában, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Görögországban, Hollandiában, Luxemburgban, Magyarországon, Máltán, Németországban, Svájcban, Svédországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Lichtensteinben és Szlovéniában.

 

Mi alapján kap csillagot egy szálloda?

A HOTELSTARS Szállodai Minősítő Rendszer összesen 270 feltételt vizsgál. Ezeket - többek között - a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki, így megfelelnek a mai kor igényeinek és a vendégek elvárásainak.

Mit jelentenek a Hotelstars csillagok?

A csillagok segítenek eligazodni a szállodai kínálatban. A HOTELSTARS csillagok objektív módon mutatják meg, hogy mit kínál az adott szálloda a termékek és szolgáltatások terén. Az online szállásfoglalási rendszerekben (pl. Tripadvisor, booking.com) feltüntetett értékelések nem a hivatalos csillagbesorolását jelzik az egyes szállodáknál.

 

Milyen szállodai kategóriát jelölnek a csillagok?

1* - turista
2* - standard
3* - komfort
4* - első osztályú
5* - luxus
Mindegyik kategória esetében létezik superior kategória is.

 

Van-e 5*-nál magasabb kategória?

Nincs. Ha mégis találkozunk hasonlóval, az csupán reklámfogásnak tekinthető.

Milyen gyakran dolgozzák át a HOTELSTARS minősítési rendszer követelményeit?

A HOTELSTARS rendszer dinamikus, 5 évente megújul, hogy folyamatosan alkalmazkodjon a vendégek változó elvárásaihoz.

 

A HOTELSTARS minősítés csak a szállodákra vonatkozik?

Igen, csak a szállodákra vonatkozik. Nem vonatkozik az üdülőházakra, az apartman házakra – amelyek nem szállodaszerű szolgáltatást kínálnak – a bungalow-kra, és a kempingekre.

 

Hol tudom ellenőrizni az adott szálloda minősítését?

Szállásfoglalás előtt használja Részletes keresőnket!

 

Hol tehetek panaszt a szálloda szolgáltatásaival kapcsolatban?

Hotelstars minősítéssel rendelkező szálloda esetében a hotelstars@hah.hu email címre küldje el – esetleg fotókkal alátámasztott – minőségi kifogását. Az illetékes, jogkörrel rendelkező hatóság a helyi kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztálya.